вівторок, 4 жовтня 2016 р.

Сьогодні Ізраїль є світовим лідером в безпілотній авіації, а почалося все з роботи ентузіастів.


У 1974 році два офіцери ізраїльської армії - Ієгуда Мазі та Елвін Елліс - після демобілізації вирішили заснувати фірму зі створення безпілотників.

Рішення прийшло до них після того, як ізраїльтяни застосували в бойових діях радіокеровані літаки Firebee виробництва США, які використовувалися тільки в якості навчальних мішеней. Ізраїльська армія закупила їх для війни в Суецькому каналі, щоб використовувати як приманку, переключити на них вогонь противника і зменшити втрати власної авіації. Але ці величезні апарати важили по півтори тони, були громіздкими і коштували дорого.

Тоді Мазі та Елліс вирішили створити легкий апарат, оснастити його ізраїльської електронікою і телекамерою для ведення аерозйомки. Перший прототип зібрали в гаражі. Але на той момент армію не зацікавило виробництво легких безпілотників і замовлення їм не зробили. Тоді на пропозицію інженерів відгукнулася компанія «Тадіран», яка робила радіоапаратуру для армії, і замовила їм дослідний зразок дрона. В результаті успішних випробувань, робота з виробництва безпілотників повернулася туди, де і планувалася спочатку - в корпорацію Israel Aircraft Industries, яка почала виробництво дронів «Мастиф» і «Скаут». Перші безпілотники виглядали доволі незграбно і звичайно відрізнялися від сучасних літальних апаратів і за дизайном, і за можливостями: запасу палива вистачало всього на кілька годин, а швидкість не перевищувала 100 км на годину. Зате їх не бачили радари, і вони відмінно справлялися з розвідкою.

Остаточно дрони зайняли своє незамінне місце в ізраїльській армії після війни в Лівані: тоді в червні 1982 року відбулася найбільша, з часів Другої світової, повітряна битва. Радянський Союз перекинув немислиму кількість ракетних і артилерійських сил ППО для прикриття сирійський військ. Як тільки ізраїльський дрон виявляв батарею ЗРК і передавав її зображення наземному командуванню, в повітря піднімалися ще два БПЛА: один - в якості фейкової цілі, що імітує атакуючий літак, щоб змусити батарею ЗРК противника включитися на випромінювання, другий - оснащений апаратурою для перехоплення випромінювання радіолокаційної станції (РЛС) ЗРК.

Отримана інформація оброблялися бортовими комп'ютерами літаків, які надавали дані для наведення протирадіолокаційних ракет. А потім почалося тотальне знищення сирійських засобів ППО: удари ракетами класу «земля-земля», далекобійної і реактивної артилерії, при цьому використовувалися кулькові і касетні боєприпаси, що мали здатність наводитися на ціль за допомогою інфрачервоного і лазерного променів. Таким чином, за добу проведення операції «Арцано» ізраїльтяни знищили 19 сирійських зенітно-ракетних дивізіонів. Одночасно в повітряних боях 7-11 червня ізраїльтяни збили близько 90 літаків МіГ-21, МіГ-23 і Су-22, не втративши жодного свого літака.

Після цього в 80-90 роках почався підйом ізраїльського дронобудування. Сьогодні до переліку безпілотної авіації Ізраїлю входять літальні апарати - від крихітних, вагою в 300 грам - дронів Ghost, які можна запустити з руки, до найбільшого в світі безпілотника «Ейтан», з розмахом крил в 35 метрів і вагою 4 тони. На сьогоднішній день ізраїльські дрони здійснюють більшу кількість бойових вильотів, ніж пілотовані літаки. Вони 24 години на добу охороняють спокій Ізраїлю. Частка Ізраїлю на світовому ринку безпілотників становить 41%. А починалося все як у нас - з війни, волонтерів, ентузіастів і нерозуміння.

Немає коментарів:

Дописати коментар