вівторок, 23 травня 2017 р.

Друзі!



Думаю, багато хто з вас бачив на перехожих фірмове взуття компанії Timberland – жовті чоботи, а хтось може й сам має пару. Та чи знали ви, що цей хіт взуттєвого ринку – плід роботи одесита Натана Шварца?

Натан Шварц народився 2 лютого 1902 року на Малій Арнаутській у Одесі. Батько та дід хлопця були швецями. Напередодні Першої світової війни їхні справи були кепські, роботи не було, погроми тримали у страху, тож родина вирішила емігрувати до США. Малому Натану було усього 11 років, коли сім’я переїхала до Бостона.

Але якщо ви думаєте, що це історія про приголомшливий успіх, який настав одразу після переїзду, то ні. З 16 років Натан почав працювати підмайстром у малій взуттєвій майстерні. Все своє життя він важко працював, намагався не лише прогодувати родину, а й відкласти хоча б трохи грошей. Нарешті, коли Натану пішов уже шостий десяток років, він зміг купити половину долі у взуттєвій фабриці The Abington Shoe Company. Через кілька років невпинної праці, у 1955, Шварцу вдалося викупити фабрику повністю. Відтоді з ним поряд працювали його сини, які продовжили династію одеських чоботарів.

Родина не ставила перед собою недосяжних цілей – вони не хотіли не те, що досягти слави, сумнівалися навіть, чи зможуть заробити. У 1965 році Натан винайшов спосіб безшовного з’єднання гумової підошви та шкіряного верху взуття за допомогою спеціального пресу. Цей винахід допоміг зробити чоботи водонепроникними, і це був справжнісінький прорив. Уявіть, на той момент Шварцу було уже 63 роки, і тільки тоді він розпочав підкорення американського взуттєвого ринку…

Свою компанію Шварц назвав Timberland (timber – ліс, land – земля). Логотипом стало зображення американського дуба. Основними покупцями мали стати прихильники активного відпочинку. Перші пари гарантовано водонепроникних чобіт з’явилися у 1973 році і були…жовтого кольору. Син Шварца Джеффрі згадував, що коли батько приніс додому першу пару взуття жовтого кольору, навіть його брат відмовився їх вдягати через колір.

Але їх почали продавати. Про те, чому ж ці жовті чоботи стали такими популярними, існує ціла легенда. Мовляв, одного разу на фабрику до Шварца приїхав італієць. Він купив одразу 900 пар і відвіз їх на батьківщину. Через рік він повернувся. Шварц побоювався, що той хоче повернути взуття, а італієць насправді приїхав за новою партією.

Усе тому, що він зміг правильно використати особливість водонепроникних чобіт – їхній колір. На світлій шкірі було легше помітно бруд, а тому і приголомшливий ефект від його позбавлення під час миття. Італієць навіть запустив рекламну кампанію – «Якщо ви любите Timberland, ставтесь до них якомога гірше» і при покупцях показував експерименти, коли пару бруднющого жовтого взуття відмивали і сушили на мотузці. Так чоботи стали популярними у Італії, а згодом і в усьому світі.

У 1978 році компанія випустила перші туфлі «на кожен день». Вони були зшиті вручну. Ще через 10 років почали випускати одяг для чоловіків та жінок. Він теж водонепроникний і призначений для туризму. Існують навіть моделі плавок із водонепроникну кишенею для мобільного.

Сини і досі продовжують справу батька – бренд розвивається до сьогодні, головні офіси його виробництва розташовуються у Бостоні, Лондоні та Токіо. Ця історія успіху ще раз доводить, що ніколи неможна опускати руки, потрібно наполегливо працювати і йти до мети незалежно від віку та можливостей.

Немає коментарів:

Дописати коментар